Airlie beach, Whitsundays, en Cape Hillsborough - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Niels en Eefje - WaarBenJij.nu Airlie beach, Whitsundays, en Cape Hillsborough - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Niels en Eefje - WaarBenJij.nu

Airlie beach, Whitsundays, en Cape Hillsborough

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Niels en Eefje

19 Oktober 2014 | Australië, Rockhampton

Hoi, hoi,

Vandaag (ik schrijf dit eerder, dus afgelopen donderdag) heerlijk dagje op zee geweest. 10 uurtjes gevaren met de luxe catamaran; Camira
De perfecte dag voor uitgekozen bleek wel! Hemels blauwe lucht, kristal helder water, een heerlijke zeebries en prachtige witte stranden. Volop genoten van de zon en de kleurrijke vissen en koraal tijdens het snorkelen in the Great Barrier Reef. Ik heb bewust niet gevraagd naar de haaien, want als het antwoord was geweest dat er altijd een kans bestaat.... (wat natuurlijk het geval is) dan had ik het zeker niet gedurfd, maar aangezien iedereen (wel met een wetsuit ivm het stingers seizoen) het water in ging, heb ik mijn verstand op 0 gezet en ben het water in gegaan. Niels denk daar dus allemaal niet zo ver over na en gaat gewoon. Zal wel iets mannelijks zijn of zo. Op de Camira zelf raakte ik weer in de relax modus en werden we heel de dag goed verzorgt. Er waren heerlijke hapjes en er werd een geweldige bbq verzorgt. We hadden absoluut niks te klagen. De crew zat vol met humor en je kon de hele dag fris, bier of wijn pakken, zo veel als je wilt, zolang je het zelf maar haalde. Hun uitgangspunt was namelijk; als je het zelf nog kon halen met de zeebenen, dan was het verantwoord om nog alcohol te drinken. Hahahaha, en ik mijn best maar doen om niet te vallen door de golven (wink, wink).
De vaarroute ging langs alle Whit Sunday Islands, met als tussenstop the white heaven beach. Wat een prachtig zacht en spierwit strand! Het blijkt volgens Google één van de witste stranden op aarde te zijn, met zand zo zacht dat je je sieraden ermee kan polijsten.
Op een van de andere eilanden zit een 6 sterren resort, waar de rijke stinkies zitten. Omdat een 6 sterren resort een golfbaan dient te hebben, is op het eiland daarnaast, maar een baan(tje) gecreëerd voor de stinkies. Blijkbaar 1 van de mooist golf corses ter wereld....Nice! Iets voor jou Hans! Is weer eens wat anders dan in Best!

De Ozzy's zijn hier overigens echt heel vriendelijk. Ontzettend enthousiast, heel erg behulpzaam en altijd in je geïnteresseerd. Het is een ideaal vakantieland. De campings hebben bijna allemaal een zwembad, altijd een gezamenlijke kitchensite, waar je gebruik kan maken van de bbq,s en allerlei kookgerei. Het sanitair is goed en onderweg zijn er overal schone openbare toiletten en picknick area's. Elk dorpje heeft een info/toeristen punt, waar je veel handige inside informatie vind over het gebied. We gaan daar voortaan elke keer naar toe als we in een ander gebied komen, zodat we 's avond kunnen uitzoeken op de kaart welke toeristenroute de volgende dag naar toe gaat. We zijn iig erg blij met de vrijheid van de camper, die een airco heeft en een vriezer vol met waterijsjes en koude biertjes, heerlijk!
Het is hier lente op het moment en ongeveer tussen de 25 en 30 graden, maar de koele zeebries zorgt ervoor dat het echt goed te doen is om te wandelen ( JA MAM, ik begin steeds meer op jullie te lijken, want tot tegenstelling van vroeger, maken we hier uit vrije wil wandeltochten! haha)

Ook op de campings komen we veel wildlife tegen. Zo zit je rustig op je campingstoeltje van het zonnetje te genieten, vliegt er ineens een krijsende kookabura op je af, gevolgd door een rennende varaan die de boom langs je in schiet en een keffende hond! Na het besef van wat er ineens voor m'n neus allemaal voorbij schoot, kwam ik niet meer bij van het lachen en van de verbazing. Hahaha, daar had je dus echt bij moeten zijn! Het was een flink beest (zeker 1meter), die varaan, maar volgens onze buurman, die ondertussen zijn kef hondje weer onder controle had gekregen, was dit maar een kleintje. De kookabura heeft nog een paar keer gekrijst en de varaan is uiteindelijk rustig uit de boom geklommen en de ingang van de damestoilet ingegaan. Vol voorpret en met een biertje in ons hand hebben we toen voor onze camper gezeten en gekeken naar de campinggasten die toen het toiletgebouw in- en uitkwamen. Erg vermakelijk!

Vrijdags zijn we doorgereden naar Cape Hillsborough op advies van de buurman. Volgens hem, hadden we niet goed gekeken onderweg, nav onze opmerking dat we nog geen levende skippy's hadden gezien. Maar om zeker wilde walibi's en kangoeroes te zien, moesten we daar heen gaan, waar ze op de camping rondhangen en met zonsopkomst allemaal op het strand bij elkaar komen. Nou hier hebben we zeker geen spijt van! De walibi's hupsen en grazen inderdaad rond op je campingplekje, zijn totaal niet mensenschuw en het zien van de zonsopgang in de prachtige baai met al die kangoeroes bij elkaar is geweldig! Moesten er wel om 5 uur s'ochtends ons nestje voor uit, maar dat was de moeite zeker waard!

Op aanraden van Nico en Janne zijn we die dag verder afgedaald naar Eungella NP, naar Finch Hatton Gorge, waar we via the Broken river weer een leuke wandeltocht hebben gemaakt naar 2 verschillende "waterholes" waar je in de afdalende rivier kan zwemmen bij een waterval. Relax op de rotsen in de rivier, crackers met pindakaas gegeten met de fijne gedachten dat we dit nog heeeel veel daagjes meer kunnen doen, hihi
Super mooie omgeving! Thanks Janne&Nico voor de goeie tip! Het zal voor jullie inderdaad allemaal heel herkenbaar zijn, wat we schrijven. Morgen naar Rockhampton, camping zoeken met WIFI
CU LATER GUYS!

Xxxx Niels&Eefje

• 19 Oktober 2014 - 12:35

Wilhelmien:

Hoi genieters, leuk om jullie verslagen te lezen, en de foto,s te zien. Geniet nog lekker verder op jullie reis. Gr ons xx

• 19 Oktober 2014 - 12:50

Manon:

Wat klinkt dat allemaal heerlijk! Wij zijn jaloers! En wat een mooie foto's al.... en jullie zijn pas net op weg...

X

• 19 Oktober 2014 - 14:37

Carla:

hoi niels en eefje
    wat n, mooi verslag en fotos en jullie zijn nog maar net begonnen
    wat n, prachtig land en die mooien vogels en dieren geweldig
    wij kijken al weer uit naar het volgende verslag en fotos
    onze complimenten wat jullie schrijven en fotograferen
    nog heel veel plezier geniet en pas goed op elkaar
    groetjes en xxxx
    hans en carla

• 19 Oktober 2014 - 19:44

Anita:

Hoi hoi,
    Kunnen jullie je die documentaire over Australië nog herinneren, ik geloof dat die Earthflight heette? Dat ging vnl over deze kleine dwergpapegaaitjes. Wat leuk dat jullie er nu zelf kennis mee gemaakt hebben. Wat zijn ze tam. Leuk hoor. En dan die Varaan, wat een mooie. Ze kunnen idd razendsnel snel maar ook gemeen bijten.
    En die grappige "Skippies" , ik denk weer met weemoed aan al die emotionele en leuke dierenfilms uit de jaren 70-80 Flipper, Fury, Lassie, Skippie ...die wekelijks op de TV kwamen. Wat genoten we daar toch van. En nu zie je niet 1 skippy, nee jullie hebben gelijk een hele familie tot je beschikking gekregen. Haha. Leuk hoor en dan met die schitterende zonsopgang erbij. Dat zijn pas cadeautjes!!!
    Uit jullie verhalen te lezen, genieten jullie met volle teugen. En aan de reacties van jullie vrienden en familie te horen, genieten we allemaal met jullie mee. Op naar het volgende wifipunt!!!
    Liefs Fer en Anita

• 23 Oktober 2014 - 09:05

Boukje:

He vakantiegangers,

Wat een leventje hebben jullie daar ! Zo gaaf om te horen en zien wat jullie allemaal beleven. Mooie natuur en lieve mensen, wat wil je nog meer (buiten de temperatuur, de blauwe zee en witte stranden om dan ;-) )
    We zijn niet jaloers hoor.. Pff hier wordt de klok verzet dit weekend, dan is de winter echt begonnen vindt ik... daar zullen jullie niks van merken denk ik, jullie reizen met de warmte mee. lekker van genieten want hier is de winterjas weer uit de kast.
    xxx en we missen jullie, tot snel via waar ben jij nu..

• 29 Oktober 2014 - 07:53

El En Piet:

Super om te lezen hoe jullie het daar hebben. Blijf vooral lekker genieten.