En we gaan nog niet naar huis! Nog lange niet! - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Niels en Eefje - WaarBenJij.nu En we gaan nog niet naar huis! Nog lange niet! - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Niels en Eefje - WaarBenJij.nu

En we gaan nog niet naar huis! Nog lange niet!

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Niels en Eefje

02 December 2014 | Australië, Port Campbell

Hi mates,

Er gaat ff iets mis met het uploaden van de foto's, dus morgen word het aantal nog aangevuld! (Moeten er 10 zijn)

Hier weer een berichtje vanuit het prachtige Down Under. Het veelzijdige continent, waar iedereen zich meteen welkom voelt en heel erg graag verblijft. En wij snappen wel waarom!
We raden iedereen aan om ooit in je leven hier naar toe te gaan, maar neem wel je tijd, want elke staat hier in Australië heeft een grote variatie aan prachtige gebieden en de meest geweldige natuurwonderen. Je moet ze alleen niet voorbij rijden!
We hebben nu 5 van de 6 staten bezocht en kunnen dadelijk oprecht zeggen dat we Australië echt hebben gezien!

Terwijl de gezellige kerstsfeer langzamerhand de dorpjes en de winkels begint te vullen, zijn wij vanuit Kangaroo Island aangeland in een populair kustplaatjes Victor Harbour. Gevuld met mooie sierlijke gebouwen en de historische paardentram, die toegang geeft over de brug naar Granite Island. Het is een klein eilandje volledig van graniet, waardoor je tijdens het wandelen gaat fantaseren over de prachtige keukenbladen voor onze nieuwe keuken........ en oja, waar nog een kleine kolonie van de dwergpinguïns leeft.
Omdat we die dus op het vorige eiland hebben gemist, hebben we meteen maar een avondtour geboekt om die kleine rakkers toch nog bij zonsondergang te spotten.
Ook weer super leuk om te zien, want zo kwamen er ineens zwart/witte kopjes tussen de rotsen tevoorschijn, glurend of de kust veilig was en liepen ze daarna vrolijk uit de zee met een versneld waggeltje over de rotsen, tussen de struikjes, zo over het voetpad naar hun chick (hun jonkie die op het nest/holletje achter blijft). Ondanks dat het donker was, konden we met een speciale rode zaklamp toch nog van dichtbij deze scène uit de film Madagascar volgen. Je weet wel, van die komische pinguïns die achter elkaar aan hoppen, die een uitgestippelde route volgen, door sneaky van de ene schuilplaats naar de andere schuilplaats te trippelen. Natuurlijk hebben wij ook het geluk dat we de chicks uit hun nestjes tevoorschijn zagen komen, in afwachting van hun mama die elk moment thuis kon komen.

De volgende dag hebben we onze reis voortgezet naar Mount Gambier met haar wonderbaarlijke kratermeer, the Blue lake. In de maand November (wat leuk dat wij er dan toevallig net zijn) veranderd de kleur van het water op een magische wijze van grauwgrijs naar een helder turquoise / lichtblauwe kleur. De aangrenzende meren blijven grijs, waardoor het het bizarre natuurverschijnsel nog nadrukkelijker aanwezig is. Heel apart en erg mooi!
Het stadje is omringt met kraters en sinkhole's (een ingestorte bodem waardoor de ondergrondse grot een open gat is geworden) wat ook weer erg de moeite waard is om te bezoeken.
Vervolgens zijn we door gegaan naar The Grampians. Weer een totaal andere wereld tussen de hoge bergen, geweldige "lookouts" en de machtige rotsformaties.
Wederom een leuke camping gevonden met Nederlandse eigenaren, waarbij de kangoeroes en de kaketoes op bepaalde momenten, letterlijk de camping overnemen.
Stel je je eens even voor; je zit bij je camper heerlijk van een wijntje te genieten en terwijl de avondschemer valt, komen er ineens tientallen kangoeroes, emoe's en herten tevoorschijn om te grazen op nog geen 20 meter bij je vandaan. En bij het ontbijt, in de warme ochtendzon, komt er een heel leger aan kaketoes gezellig langs om het brood van je tafel af te pikken. Zeker geen rustig ontbijtje dit keer! Maar oh zo leuk om dit mee te maken!
Het uitzicht is hier overal weer top, maar het kwikkie van de temperatuurmeter is dit weekend wel heel erg omhoog geschoten, namelijk naar zo'n 39 graden. Dus tijdens de vermoeiende wandelingen en klimpartijen is het echt heerlijk om bij de kletterende watervallen eventjes af te koelen! Helaas heb ik ondanks het dragen van een hoed, toch een klein zonnesteekje opgelopen en moest ik door de flinke hoofdpijn en misselijkheid een paar daagjes wat rustiger aan doen. Of kwam het door Niels en zijn waaghals acties, dat ik spontane koppijn heb gekregen? Beoordelen jullie het zelf maar aan de hand van de foto's! Misschien zie je het niet heel goed op 2D beeld, maar het was echt f*cking hoog!!!
Ik had in ieder geval wel van hem de autosleutels gekregen....

Aangekomen bij The Great Ocean Road ben ik gelukkig weer wat opgeknapt en is de temperatuur weer drastisch gedaald naar de victoriaanse norm en lopen we weer met een lange broek en vest de indrukwekkende zuidkust te verkennen. Dat is hier trouwens ook heel erg apart! De schommeling van de temperaturen is hier in het zuiden enorm en van plaats tot plaats kleden we ons hier soms 3x per dag om.
Maar goed, je kan nie alles hebben hè, dus in de miezer zijn we vandaag begonnen aan de Great Ocean Road, maar na een paar geweldige uitzichten te hebben gezien, zijn we eenmaal aangekomen bij de 12 apostelen, meteen maar weer omgekeerd en vlakbij een camping opgezocht. Waarom zul je denken? nah..... omdat er een spontane invasie plaatsvond van Aziaten. Met bussen vol, kwamen ze ineens aan en werden we compleet in de grote mierenhoop opgeslokt, waardoor je geen enkele fatsoenlijke foto meer kon maken, zonder dat er iemand in je beeld voorbij liep. We zijn letterlijk voor deze gekte gevlucht en gaan het morgenochtend maar eens opnieuw proberen.

Great Ocean Road ,to be continued!!!!!!!!!

XxxxxxxxX Niels&Eefje

• 02 December 2014 - 13:21

Kim:

Hey Eef en Niels,

Wat een mooi verslag weer om te lezen en wat een prachtige foto's weer.
    Ik geloof inderdaad dat dit de moeite is om eens in je leven te hebben gedaan.
    Hele goede reis en hoop dat jullie nog zoveel meer moois gaan zien en beleven.

Liefs Kim

• 02 December 2014 - 14:03

Janne:

Ojee, ik denk deze titel vertelt dat jullie NOG langer gaan blijven in dat mooie land! haha, maar dat is toch niet het geval.. Genietze nog deze laatste maand, want voor jullie het weten is het al weer voorbij.
    xx

• 02 December 2014 - 21:08

Anita:

Hoi Eefje en Niels,
    Wat heb ik weer zitten genieten van het verslag en de prachtige foto's.
    Ik kan mij voorstellen dat jullie vinden dat we dit allemaal zelf moeten gaan bekijken als we daar de kans toe krijgen. Zo vanuit een koud, mistig en druilerig landje, lijkt het helemaal een Paradijs.
    Pas maar op met je zonnesteek. Als het echt een zonnesteek is dan is dit niet ongevaarlijk.
    Zorg dat je heel veel drinkt, draag lichte kleding en doe het rustig aan op het heetst van de dag.
    Zonnesteek gaat o.a. gepaard met kloppende koppijn, hoge koorts, snelle oppervlakkige ademhaling en versnelde hartslag. Ook braken komt voor. Je bent dan echt van de wereld af en er moet meteen een arts komen. Hier spreekt je bezorgde moeder.
    Pas op jullie zelf, jij ook Niels, met je "kunstjes" Het levert mooie foto's op maar......
    Nog heel veel reisplezier en kusjes van ons.
    Anita

• 05 December 2014 - 00:03

Anita:

Jehhhhh 5 december!
    Van harte gefeliciteerd Niels met je verjaardag! !
    Maak er een gezellige dag van!!!!
    XxxAnita

• 05 December 2014 - 00:42

Maria Van Esch:

Hoi Niels en Eefje.
    Op de eerste plaats van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Fantastische verhalen en foto's vanuit het mooie Australië. Wat een beleving.
    Geniet er lekker van en nog heel veel reisplezier.
    Groetjes
    Martien en Maria.

• 05 December 2014 - 06:58

Jan Dirkx:

Bij Ahrend weet iedereen dat je jarig bent.
    Dus van harte gefeliciteerd Niels en nog veel plezier saampjes.

• 05 December 2014 - 10:49

Stephan Van Lieshout:

Niels proficiat en nog een hele fijne vakantie samen met je schatje.Groetjes uit Rooi.

• 05 December 2014 - 12:33

Tante Anny:

Hallo Niels en Eefje
    Niels hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.xxx
    Hopelijk kun je ergens een lekker gebakje eten en vanavond
    een lekker pintje.proosttt.ik hou dat gebakje nog wel even tegoed.ha ha
    Nog een hele fijne tijd samen.xxx

• 15 December 2014 - 16:53

Jan Kammeyer:

Wederom prachtige foto's en wat mooi daar. Van die waaghalzerij van Niels zou je inderdaad een zonnesteek oplopen. Wel stoer hoor.