It's christmas time!!!!! - Reisverslag uit Kiama, Australië van Niels en Eefje - WaarBenJij.nu It's christmas time!!!!! - Reisverslag uit Kiama, Australië van Niels en Eefje - WaarBenJij.nu

It's christmas time!!!!!

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Niels en Eefje

24 December 2014 | Australië, Kiama

Hi folks,

De weergoden moeten ons hebben gehoord, want na het plaatsen van het vorige verslag, hebben we meteen heerlijk weer gekregen! We zijn (voor de onoplettende onder ons) toen dus terecht gekomen in Kiama; een prachtig stadje dat zich uitstrekt boven op een ruwe kustlijn met levendige baaien en dus erg geliefd is bij de (gespierde) surfdude's (lucky me).
Wilde golven deinen krachtig omhoog tegen de rotsen en veroorzaken schuimende fonteinen die meters hoog de lucht in spuiten. De rest van de hoge golven rollen en donderen met flink geweld richting het rustige zandstrand. Dit is dus een prima uitzicht om naar te kijken, terwijl we heerlijk liggen te zonnen op het strand.
De camping ligt precies langs deze mooi baai. Op een klif, recht aan de wilde zee, dus ook vanaf de camping zijn we begeven met een fantastische uitzicht. Deze plek is een dikke LIKE!!! Dus na een dag zonnen en zwemmen (najahh tis meer verzuipen in de zee), hebben we meteen 2 extra nachten bijgeboekt en ook maar meteen de kerstdagen hier vastgelegd. We waren nog net op tijd, het allerlaatste plekje rondom kerst was nog vrij...... Gelukkig is er ook zat te doen in de omgeving, dus mocht het geen strandweer zijn, kunnen we er altijd nog op uit. Een paar tripjes hebben we al gemaakt, zoals naar de Fitzroy falls. Dat is een gigantisch hoge waterval, waar je (zoals bij de meeste watervallen hier) ook echt boven "on top" kan lopen. Zo zit je ineens bij de rotsrand van de klif en kijk je mee met het langs stromende water, wat ineens ophoud en tientallen meters naar beneden in de canyon valt. Dat is best indrukwekkend kan ik je vertellen.
Maar goed, na een paar super relaxte dagen in Kiama, zou het mooie weer zich gaan verplaatsen richting de Blue Mountains, dus dat gaf ons mooi de gelegenheid om daar maar weer eens een bezoekje aan te gaan brengen en dit keer zonder de dikke mist! En wat een mooie omgeving is dat!
We hebben tientallen "lookouts" gezien, de één nog mooier dan de ander! We hebben daar flinke bergwandelingen gemaakt en een dagpas gekocht voor de skyway (met glazen vloer), kabelbaan, en de steilste bergtrein ter wereld van 52gr. Erg fijn om af en toe zelf geen stapjes te hoeven maken en het bood natuurlijk weer geweldige uitzichten door de vallei. Wel een hele uitdaging als je last van hoogtevrees hebt, maar die hindernissen heb ik al heel de vakantie mogen nemen. Dus dat beetje duizelen en wankel staan op mijn benen, daar draai ik mijn hand niet meer voor om! Gewoon doen! (En me goed vasthouden). Behalve de tree top walk (dat was in het Otway NP bij de GOR), dat doe ik echt nooit meer! Ik vond er niks geweldigs aan om als een gestreste eekhoorn tussen de toppen van de 20 mtr hoge bomen te lopen. Niels daarin tegen had wat extra (leed)vermaak, doordat hij om de zoveel meter die bange eekhoorn (die haar eigen vast had geklemd aan de middenpilaren) moest begeleiden naar de volgende plateau... Maar dat geheel terzijde!
De volgende dag zijn we gaan wandelen naar "the three sisters" en de giant stairway. Wisten wij veel dat dit 900 traptredens waren, one way!!!!!! Tjeeezzzz!!! Naar traptrede 400 te zijn afgedaald, zijn we maar gestopt, aangezien we dus ook weer omhoog moesten en ik niet wist of ik die 400 terug nog wel ging halen! Great work out, do! Maar toen ik al hijgend en puffend weer terug boven was gekomen bij de 3 versteende zusjes en hoorde dat het dus 900 treden waren, was ik erg blij met de keuze! Pffff. Achteraf hebben we die traptredens toch nog wel ingehaald, want ook de rest van die dag was er geen wandelpad te vinden zonder een trap. Wel wederom prachtige watervallen gezien en een spannende wandelroute gemaakt over, onder en tussen de rotswanden. It was a great time in a special place! Maar ooo wat waren wij moe aan het einde van de dag! Die avond zijn we midden in het woud van de Blue Mountains gaan kamperen op een gratis camping. Super mooi plekje tussen de hoge bomen en palmen, de groene varens en het kabbelende beekje. Lekker aan het kampvuur met wijn en snaps, gezellig kletsend met de Nederlanders die we een maand geleden ook al hadden ontmoet in the Red Center. Zo grappig, dat we al meerdere keren hebben meegemaakt dat je in zo'n groot land op doorreis bent, waarin ieder een andere route heeft en elkaar toch weer tegen komt op precies die plek en tijdstip waar jij je op dat moment bevindt.
Dit stel is namelijk vanuit het Red Center gaan vliegen naar Cairns (waar wij zijn begonnen) en zo hun afdaling gemaakt richting Sydney. Een ander Australisch stel hebben we ontmoet in de eerste maand van onze reis en dat waren ineens onze buurtjes op de camping bij the Great Ocean Road. Heel apart om elkaar dan per toeval weer tegen te komen.
De daagjes daarna zijn we rustig aan via mooie "science drives" door verschillende national parken gaan rijden en in de middag een camping met zwembad opgezocht, waar we nog lekker ff van het zonnetje kunnen genieten. Via Bathurt naar de Hunter Valley (wijndistrict) om uiteindelijk vandaag de 24ste weer in Kiama aan te komen.
It's Christmas time people! Dus geniet van elkaar, maak het gezellig en denk vooral ook aan je medemens!

Hele fijne feestdagen en alvast een sprankelende jaarwisseling gewenst!
Tot schrijfs vanuit Sydney!
Heel veel knuffels Niels&Eefje

• 24 December 2014 - 08:00

Janne:

Ook voor jullie tweetjes hele fijne feestdagen!! Geniet geniet.. Xx Nico, Janne, Mike en ❤️!

• 24 December 2014 - 08:08

Alberta:

Haaai! Wat zullen jullie straks weer moeten afkicken zeg!
    Leuk te lezen dat het zo'n enorme ervaring is. Ik wens jullie een heerlijke Kerst!

• 24 December 2014 - 08:41

Linda:

Jullie ook hele fijne feestdagen & tot snel!

• 24 December 2014 - 15:36

Anita:

Eefje en Niels we wensen jullie ook gezellige feestdagen toe. Ik mis jullie vreselijk. Dit is nog eens verergerd door de familiedagen zoals Sinterklaas, Kerstmis en Oud en Nieuw. Ik had niet gedacht dat ik hier zo moeite mee zou hebben. Echt heftig hoor dit te vieren zonder een compleet gezin. Voor ons is het fijn de dagen nu af te kunnen tellen. Voor jullie minder natuurlijk.
    Wat heb je weer een leuk verslag geschreven Eefje. We blijven met jullie meegenieten. Wat een verrassing Niels dat je dit keer ook filmpjes geplaatst hebt.
    Leuk om de dieren nu via een filmpje te kunnen zien, waarbij het verslag daarover gelijk weer naar boven komt.
    We wensen jullie nog heel fijne dagen toe. Blijf nog lekker genieten en tot gauw ziens.
    xxx Anita en Fer

• 24 December 2014 - 20:04

Christel:

Fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar!!! Xxx

• 05 Januari 2015 - 08:56

Wendy Kroos:

heeeeeeeeey reizigers!!!! Volgens mij zijn jullie ondertussen ook weer teruggekeerd..... Maar wat een geweldig verhaal weer... en die foto met die zand"sneeuw"pop... hahahahaha!!! Ik kan niet wachten om de verhalen real life van jullie te horen... maar geniet nog lekker een week om hier weer enigzins te wennen en dan volgende week... back to work :-(
    XXX