Ik ben weer tante geworden!!! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Niels en Eefje - WaarBenJij.nu Ik ben weer tante geworden!!! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Niels en Eefje - WaarBenJij.nu

Ik ben weer tante geworden!!!

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Niels en Eefje

30 Oktober 2014 | Australië, Rainbow Beach

Good day mates,

Vandaag dat ik dit schrijf, is het alweer 30 oktober en gister heb ik het goede nieuws gekregen, dat ik voor de 7e keer TANTE BEN GEWORDEN van mijn nieuwe neefje Aycan (spreekt het uit als Aydjan) Moeder en zoon maken het goed, ook al is ie ruim 3 weken te vroeg!
Kan niet wachten om (eerst via Skype) het kleine ventje te ontmoeten!
Gefeliciteerd ZUS met je zoontje! Fijn dat alles uiteindelijk goed is gegaan.
En Nikita, Shakira, Candan en Canisa gefeliciteerd met jullie nieuwe broertje! Wat jammer dat we nu niet bij jullie kunnen zijn!
Heel veel knuffels en xxxxx van ons!

Hervey Bay en Rainbow Beach

Naast het leuke nieuws, hier weer eens een verhaaltje vanuit ons uit het mooie Down Under.
Zoals ik al vertelde is Australië over het algemeen best duur, maar soms zit het dan ook wel eens mee! In Rockhampton vind je namelijk in de Botanic Gardens een leuke dierentuin en jawel, helemaal gratis!!!
En zoals het een echte Hollander betaamd, hebben daar uiteraard gebruik van gemaakt. Was erg leuk om doorheen te lopen, maar helaas ook in gevangenschap konden we de mysterieuze Cassowary (die struisvogelachtige kalkoen) weer niet vinden in het speciaal subtropisch aangelegde Cassowary park. Schijtbeest......!!!
Toen Niels de zoektocht in de zoo uiteindelijk heeft opgegeven, zijn we verder gereden via de binnenlanden van de banana district, daar overnacht op een parking / rest area en uiteindelijk aangekomen in Hervey bay.

Hervey bay is DE plek om walvissen en dolfijnen te spotten. Een echt toeristen en vissersstadje waar de langste pier van Australië te vinden is (meer dan 1 km lang de zee in). Uiteraard ook de plek om een trip naar Fraser Island te boeken! Het eiland waar je zeker geweest moet zijn als je via de oostkust reist. Dus dat belooft wat!
Omdat het de komende 2 dagen erg zou gaan waaien, hebben we besloten om eerst een stukje zuidelijker te gaan naar Tin Can Bay en Rainbow Beach.
Rainbow Beach is vernoemd naar de gekleurde kustlijn. Het strand heeft namelijk 72 verschillende kleuren zand, veroorzaakt door natuurlijke chemicaliën en erosie, wat een prachtig plaatje geeft. Aan de andere kant van het dorpje, stond een verwijzing naar het uitzichtpunt Carlo's blowsand, waarvan ik dacht dat het misschien wel leuk was om ff naar toe te gaan. En dat was me toch mooi!!!! Totaal onverwachts kwamen we via een kleine bergwandeling uit op een gigantisch witte zandduin met aan 2 kanten prachtig uitzicht over de kliffen van de kust en over het binnenland. Je waande je echt "alone in the world" in een soort woestijn, waarbij je over het richeltje van de aarde heen kon kijken en ineens een prachtig azuurblauwe oceaan aantrof. Echt een geweldige plek!

Omdat de baai van Rainbow Beach ons zo goed beviel, hebben we een campingpermit gekocht voor 11,50 AUD (€8,00) om te mogen vrij kamperen in het NP van het schiereiland Inks point. Maar voordat we een goed en wel ons plekje hadden gevonden tussen de andere kampeerders, kwamen we uiteraard eerst met de bus vast te zitten in het zand. Terwijl de één na de andere vriendelijke Aussi toestroomde om vermakelijk te kijken naar de eigenwijze buitenlanders die met hun camper proberen los te komen uit het mulle zand, hebben ze ons gelukkig met hun 4W-drive gered en gebracht naar een plekje waar wij wel konden staan. Pffff was ik ff blij dat er nu geen "alone in the world" gevoel was!
Na eindelijk gesetteld te zijn in de vrije natuur, zijn we naar het strand gewandeld met een biertje in ons hand om de zonsondergang te zien. En laat daar nu precies recht voor onze neus een school dolfijnen voorbij komen! That maked our day complete!

-XXX- Niels&Eefje
Ps. de foto's volgen zo nog

• 30 Oktober 2014 - 11:49

Janne:

Proficiat Niels en Eef met het leuke nieuws.. Ook voor de rest van Eef haar familie van harte! Leuk om weer een berichtje van jullie te lezen.. Veel plezier nog! Xx

• 30 Oktober 2014 - 12:39

Ilona:

Hey Niels en Eef!
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie neefje! Ook de rest van de familie, gefeliciteerd! En wat een leuke datum

• 30 Oktober 2014 - 15:34

Anita:

Nou Eefje je neefje is een "scheetje" zo mooi, zacht en gaaf.
    Ik heb besloten om hem extra te knuffelen zodat hij niet merkt dat zijn tante daar nu niet toe in staat is. Ik "offer" me wel op hoor. Heel toevallig is ook onze aankomende pup op dezelfde dag geboren. Dus we hadden dubbel feest! Mis je allemaal. Tja had je ook maar niet weg moeten gaan. Maar je verhalen en de foto's van Niels zijn prachtig, dus dat verzacht de boel een beetje.
    Nog veel plezier daar.
    Xxx Anita

• 31 Oktober 2014 - 06:34

Christel:

Wat maken jullie veel bijzondere dingen mee.. Echt super vet!! Veel plezier!!! Xxx Christel

• 31 Oktober 2014 - 06:36

En natuurlijk van harte gefeliciteerd met de geboorte van je neefje!!